L'impacte del Covid-19 al sector infantil

El impacto del Covid-19 en el sector infantil

El impacto del Covid-19 en el sector infantil

  • KID'S CLUSTER i Fira ExpoNadó han publicat recentment els resultats d'una anàlisi realitzada entre més de 170 organitzacions de productes i serveis per a infància i famílies.
  • Un 27% dels enquestats s'ha mantingut sense activitat durant la crisi. Han resultat especialment afectades les empreses d'espais i serveis d'oci.

  • La transformació digital ha tingut un paper clau durant el confinament. Les empreses que disposaven de plataforma de venda amb anterioritat han patit menys afectació.

  • El 95% dels enquestats creu que les vendes resultaran afectades a causa de la COVID-19 durant aquest any. Entre ells, el 33% preveuen una disminució superior al 50%, i el 35% creu que se situarà entre un 25 i un 50%.

Barcelona, 29 de juny de 2020

Prop del 70% de les empreses i organitzacions del sector infantil i familiar estan estudiant implementar canvis a les seves estratègies empresarials arran de l'impacte que la crisi de la COVID19 està tenint als seus negocis. Així queda reflectit als dades de l'informe que han presentat recentment KID'S CLUSTER i la Fira ExpoNadó, i que ha comptat amb la participació de 177 entitats i empreses de productes i serveis per a públic infantil i familiar. Els participants són organitzacions d‟àmbit nacional de sectors com el jogueter, els serveis d‟aprenentatge, la puericultura, els espais d‟oci i culturals, la salut, la moda o l‟alimentació, entre d‟altres.

L'informe revela que actualment un 27% de les empreses del sector han cessat la seva activitat arran de la crisi sanitària causada per la pandèmia, sent els espais culturals i els serveis de lleure els sectors que registren un percentatge més gran d'empreses inactives. Per contra, el sector de la higiene i la cosmètica manté el ritme d'activitat habitual, i més de la meitat de les empreses dels sectors editorial, alimentari, material escolar i les agències de màrqueting i comunicació es mantenen 100% actius, i alguns no compten amb cap organització sense activitat.

El impacto del Covid-19 en el sector infantil
Aquest estudi analitza empreses de Puericultura i altres productes i serveis infantils

En línia amb aquestes xifres, un 95% dels enquestats preveuen que la crisi tindrà algun tipus dimpacte sobre el seu volum de vendes. En concret, un 86% considera que les seves vendes disminuiran respecte a les del 2019. Els sectors que preveuen un impacte menor en les caigudes, i fins i tot estimen augments en les vendes durant aquest any, són els vinculats a serveis bàsics com l'alimentació, la salut, la higiene i la cosmètica, i la moda.

Els que no preveuen afectació en la xifra de vendes, encara que són una minoria escassa (5%), coincideixen a ser organitzacions que compten amb plataformes e-commerce, gràcies a les quals han pogut garantir la comercialització dels seus productes i serveis durant la pandèmia. En termes generals, al sector infantil i familiar, 6 de cada 10 empreses realitzen vendes en línia.

Les dades reflecteixen que, en general, les organitzacions que disposen d'e-commerce s'han mantingut més actives: pràcticament 6 de cada 10 empreses amb canal de venda en línia han mantingut íntegrament la seva activitat habitual, mentre que aquesta xifra es redueix a gairebé la meitat per a les quals no disposen d'e-commerce.

Sector online puericultura
Apostar per la transformació digital, el coneixement de mercat i la innovació.

L'informe també analitza les expectatives de recuperació del sector i les necessitats que les organitzacions han detectat arran de l'actual conjuntura. dificultat per preveure quan es reprendrà l'activitat econòmica habitual al sector, però una àmplia majoria dels enquestats coincideixen en la necessitat dimplementar canvis en els models de negoci. El 67% de les empreses i organitzacions del sector infantil i familiar està reformulant les seves estratègies empresarialsperò amb quines necessitats o reptes es troben per dur a terme aquests canvis?

Les empreses aposten immediatament per la transformació digital, el coneixement de mercat i la innovació; a mitjà termini, consideren que caldrà principalment rebre formació especialitzada i cerca noves col·laboracions.

D'altra banda, els enquestats també consideren que la crisi impactarà en els seus estratègies d'internacionalització: a curt termini, preveuen majoritàriament una disminució de les exportacions respecte a 2019; les previsions a mitjà i llarg termini són més optimistes. exportacions.

En resum, l'informe dóna llum sobre la situació actual i mostra com les organitzacions de l'àmbit infantil i familiar estan fent front als canvis que tan abruptament els han estat imposats. posar la mirada al futur del sector, que es veu a si mateix amb necessitats de canvi i apostant per la innovació, la digitalització i el coneixement de mercat immediatament, i per la formació i la recerca de noves oportunitats de col·laboració un cop superat el primer impacte de la crisi.

feria de bebés puericultura
ExpoNadó: La millor estratègia per posicionar la seva marca.

EXPONAR treballem per ajudar les més de 200 pimes i petites empreses que han confiat en els seus esdeveniments al llarg de l'any, a arribar al seu client final, millorant les campanyes, les vendes i fomentant el networking entre ells. Alhora, oferim a totes les famílies que ens visiten informació de la mà de reconeguts ponents i una gran varietat de productes i serveis necessaris durant la pa(ma)ternitat.
ExpoNadómayra@feriadebebes.es | 620 39 07 60

Des de KID'S CLUSTER se situen al costat de totes les organitzacions que advoquen per aprofitar les circumstàncies actuals per repensar les seves estratègies empresarials, proporcionant al conjunt del sector un ecosistema on innovar col·laborativament per generar més oportunitats de negoci i desenvolupar solucions a les necessitats reals de les famílies.
Kid's Clusterinfo@kids-cluster.com | 663 873 618

VOLS TENIR L'INFORME COMPLET? CONTACTA'NS –> INFO@FERIADEBEBES.ES

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

caCatalà